En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2 timmar & 55 minuter - Varning för långt inlägg

Kategori: Allmänt

Dagen har inte alls blivit som planerat. Men det gör inget, jag är hyfsat glad ändå!
Varken lunch, middag eller gym planeringen gick vägen..

Istället för att äta på lunchen så gick jag en powerwalk på 1 timme. På vägen tillbaka köpte med mig en yoghurt med nötter och torkad frukt.

Det blev ingen träning heller, gick ut och gick i 1 timme istället. Mådde så otroligt illa efter jobbet :/ nu till middag så blev det en kopp te och två knäckemackor. Ett med ägg och ett med Philadelphia och paprika.

Och vet ni vad det bästa är?! Jag ligger ändå på minus!! Så nöjd. Ligger på -69 kcal. Ska nog göra lite sit-ups och så innan jag går och lägger mig.
MEN.. Ångesten kommer smygande på grund av yoghurten (turkisk, den feta sorten) och mackorna.. Trots att jag får äta 200 kcal idag. Sjukt.

 


 

Fattar verkligen inte.. När jag började med shape up och bloggen/viktminskningen så låg mitt intag på 900 kcal/per dag cirkus. Ibland mer.
Nu ligger jag på runt 150 kcal men för det mesta ligger jag på minus.

Jag är inte ätstörd, jag började ju bara den här bloggen för att jag ville hålla koll på vad jag stoppar i mig. Jag menar, jag gick ju bara upp och upp och tränade ingenting. Jag ville ändra på mitt dåliga beteende. Jag har aldrig haft problem eller tänkt på vad jag stoppar i mig. Nu har jag blivit som besatt. Varje gång jag känner mig mätt känner jag mig äcklig. Jag inbillar mig att jag känner hur min kropp och mitt fett bara blir större och mer. Att jag ser hur det växer. Jag älskar ju mat? Men jag kan inte njuta, får bara ångest. Hur ska jag kunna sluta sen när jag nått min målvikt? Hur vet jag att jag är nöjd då? Mitt första mål var ju 50 kg. Nu vill jag ner till 47 kg. Vad händer när jag nått det målet? Vill inte ens tänka på det, den dagen den sorgen :) Kanske är jag ätstörd ändå? Men jag ser det inte som något dåligt.
Inte om jag blir smal. Vacker. Perfekt.
Förlåt för det otroligt långa inlägget! Nu ska jag kolla på tv, sen träna och sova.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: